نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت سریع برند و لوگو

ثبت برند تضمینی و تخصصی

ثبت ارزان برند و لوگو

ثبت برند تخصصی و سریع



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت آنلاین و ارزان

ثبت تضمینی شرکت

ثبت برند سریع و ارزان



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت ارزان شرکت

ثبت آنلاین برند

ثبت برند سریع و تضمینی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت ارزان و سریع شرکت

ثبت ارزان شرکت

ثبت فوری شرکت



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت برند تضمینی و ارزان

ثبت برند تضمینی و تخصصی

ثبت برند تخصصی و سریع

ثبت برند تخصصی و ارزان



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali





دزفول ، از شهرستان های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. این شهرستان از شمال به استان لرستان ، از غرب یه شهرستان اندیمشک ، از شرق به استان های چهارمحال بختیاری ، از جنوب شرقی به شهرستان مسجد سلیمان و از جنوب به شهرستان های شوشتر و گتوند و از جنوب غربی به شهرستان شوش محدود می شود.
کشاورزی در دزفول سابقه ای تاریخی دارد. بخش غیر کوهستانی دزفول پرآب ترین منطقه کشاورزی استان خوزستان است. این امر موجب رونق کشاورزی در این شهرستان شده است و دزفول را به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان مطرح نموده است. شهرستان دزفول از خاک بسیار موغوب، هوای مناسب و آب فراوان با شبکه های مدرن آبیاری، وجود مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد با سابقه 52 ساله و نیز دو شرکت بزرگ کشت و صنعت شهید بهشتی و شهید رجایی برخوردار است.

مرکبات دزفول بخصوص پرتقال از سالم ترین و مرغوب ترین نوع مرکبات کشور محسوب می شوند. همچنین ، دزفول از نظر تولید گل های رز و مریم در کشور بالاترین رتبه را داراست . به طوریکه بخش عمده ای از تولیدات گل دزفول به سایر استان ها و خارج از کشور صادر می شوند.
این شهر زیبا ، به دلیل ظرفیت ها و قابلیت های متعددی که دارد، فرصت های بی نظیری را برای سرمایه گذاری و تاسیس شرکت فراهم آورده است .
همراه ما باشید تا با شرایط ثبت کردن شرکت در دزفول آشنا شوید .
در شهرستان دزفول می توانید انواع شرکت های تجاری را به شرح ذیل به ثبت برسانید.
الف- شرکت سهامی ( شامل سهامی عام و سهامی خاص )
ب- شرکت های با مسئولیت محدود
ج- شرکت های تضامنی
د- شرکت های نسبی
ه- شرکت های مختلط سهامی
و- شرکت های مختلط غیرسهامی
ز- شرکت های تعاونی ( شامل تولید، مصرف ، اعتبار ، وام و روستایی )
ثبت هر کدام از شرکت ها شرایطی دارد که به طور مختصر به این شرایط می پردازیم .
شرکت های با مسئولیت محدود : حداقل شرکا در شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر می باشد. حداقل سرمایه محدودیتی ندارد و حداقل هیات مدیره 1 نفر یا بیشتر و مسئولیت شرکا به میزان سهم الشرکه هر شریک می باشد.
شرکت های سهامی خاص : حداقل سهامداران3 نفر است. حداقل سرمایه صد هزار تومان و حداقل هیات مدیره یا مدیران 3 نفر و مسئولیت شرکا به میزان مبلغ اسمی سهام هر شریک محاسبه می شود.
شرکت های سهامی عام : حداقل تعداد سهامداران 5 نفر است. حداقل سرمایه پنج میلیون ریال است . سهامداران فقط به میزان سهامشان مسئول تادیه دیون شرکت اند ؛ نه بیشتر .
شرکت نسبی : حداقل اعضا 2 نفر است. حداقل سرمایه محدودیتی ندارد و حداقل هیات مدیره یک نفر یا بیشتر و مسئولیت شرکا به نسبت سهم الشرکه هر شریک می باشد.
شرکت تضامنی : در شرکت تضامنی حداقل اعضا 2 نفر است ، برای حداقل سرمایه محدودیتی وجود ندارد، حداقل هیات مدیره یا مدیران یک نفر یا بیشتر و مسئولیت شرکا نامحدود است و هر شریک مسئولیت کامل دارد.
شرکت تعاونی : حداقل سهامداران 7 نفر است . حداقل سرمایه محدودیتی ندارد و حداقل هیات مدیره 3 تا 7 نفر و مسئولیت شرکا در صورت سهامی بودن به میزان مبلغ اسمی هر سهامدار و در صورت غیرسهامی بودن با توجه به تراضی شرکا در اساسنامه می باشد.

ثبت شرکت
شرکت مختلط سهامی : حداقل اعضا 2 نفر است ، حداقل سرمایه محدودیتی ندارد ، حداقل هیات مدیره یک نفر یا بیشتر و مسئولیت شرکای ضامن نامحدود و شرکای سهامی به میزان مبلغ اسمی هر شریک می باشد.
شرکت مختلط غیرسهامی : حداقل اعضا 2 نفر است ، حداقل سرمایه محدودیتی ندارد ، حداقل هیات مدیره یک نفر یا بیشتر و مسئولیت شرکای ضامن نامحدود و شرکای غیرسهامی به میزان سهم الشرکه می باشد.
تشکیل کلیه شرکت های مذکور موکول به تنظیم شرکت نامه رسمی است. البته لازم به ذکر است در مورد شرکت های سهامی عام و خاص به موجب مواد 6 و 18 و 20 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 تنظیم شرکت نامه لازم نیست و تنظیم اظهارنامه کافی خواهد بود.
از جمله سایر مدارک مورد نیاز برای ثبت، اساسنامه است. قانون تجارت ایران، تنظیم اساسنامه را برای همه شرکت ها ضروری ندانسته است اما برای شرکت های سهامی عام و خاص، تنظیم و تصویب اساسنامه لازم و ضروری می باشد. ماده 4 نظام نامه راجع به مواد 196 و 197 و 198 قانون تجارت مصوب 1311 نیز در خصوص مدارک لازم برای ثبت شرکت ها در مقابل کلمه اساسنامه عبارت "اگر باشد" را برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، نسبی، تضامنی، مختلط غیرسهامی و تعاونی آورده است که نشان از اختیاری بودن ارائه اساسنامه برای ثبت شرکت های مذکور دارد، اما شرکت های نامبرده می توانند در صورت تمایل، اساسنامه داشته باشند و غالباَ برای ثبت همه شرکت ها اساسنامه تهیه می شود . در صورتی که اساسنامه جداگانه برای شرکت تنظیم نشود مقررات مربوط به اداره و امور شرکت در شرکت نامه تصریح می گردد. اساسنامه باید در دو جلد تهیه و به امضای همه سهامداران برسد.
در مجموع ، هر شرکت بنا بر موضوع و نوعی که دارد به مدارک مختلفی برای ثبت نیاز دارد که می توانید در صفحه هر کدام به طور کامل در موردشان بخوانید. اما ، مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت اولیه شرکت به قرار ذیل است :
مدارک هویتی تمامی شرکا و سهامداران و بازرسین ، گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای هیئت مدیره و بازرسین، ارائه آدرس صحیح به همراه کد پستی برای محل فعالیت شرکت و محل سکونت متقاضیان، مدرک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند ، مجوز فعالیت برای موضوعاتی که ملزم به ارائه مجوز می باشند ، نام برای شرکت ، موضوع، نام و سمت و سهام هر یک از سهامداران یا شرکا و اعضای هیئت مدیره و وضعیت حق امضای شرکت باید مشخص شود.
• موارد مهمی که جهت ثبت شرکت خود باید رعایت کنید

1- موضوع و هدف شرکت باید مشروع و قانونی باشد. بنابراین از نظر قانون نمی توان برای یک امر غیرقانونی یا نامشروع قرارداد وضع نمود. لازم به ذکر است، چنانچه موضوع فعالیتتان نیازمند اخذ مجوز است ، پیش از ثبت باید مجوز مربوطه را از مرجع صلاحیت دار اخذ کنید والا درخواست شما رد خواهد شد.
2- با توجه به افزایش روزافزون شرکت ها، انتخاب اسمی غیرتکراری و جدید اهمیت فراوانی دارد. اسم شرکت حتماَ باید الف) ریشه فارسی داشته باشد ب) لاتین نباشد. ج) طبق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد. د) باید دارای 3 سیلاب (اسم خاص) باشد .
3- حداقل سن برای ثبت نمودن شرکت 18 سال است.
4- همان طور که اشاره شد، یکی از مدارک ضروری برای ثبت کردن شرکت اخذ گواهی عدم سوء پیشینه است . لازم است کلیه اعضای هیات مدیره شرکت و بازرسان و مدیران شرکت اقدام به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه نمایند. اما اگر کسی صرفاَ سهامدار باشد ولی هیچ نقشی در شرکت و هیات مدیره نداشته باشد نیازی نیست که گواهی عدم سوء پیشینه اخذ کند.
5- برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه هر کس باید شخصاَ به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه نموده و درخواست گواهی عدم سوء پیشینه نماید.
6- مدیرعامل شرکت حتماَ باید شخص حقیقی باشد. چنین الزامی فقط در مورد مدیرعامل وجود دارد. مدیران دیگر می توانند شخص حقوقی باشند.
7- شرکت باید یک آدرس معتبر داشته باشد تا ابلاغیه های مربوط به شرکت به آن ارسال شود. کد پستی حوزه مالیاتی را تعیین می کند. اگر در آغاز کدپستی را وارد کنید که مرکز اصلی شرکت شما نباشد، برای تغییر آن تشریفات قانونی زیادی را باید انجام دهید.
8- کارمندان دولت نمی توانند رئیس ، مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره شرکت های خصوصی باشند.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali





اساسنامه از دو واژه اساس و نامه ترکیب یافته است که بخش اول آن یعنی اساس به معنی پی ، پایه و بنیان و بخش دوم آن را همان نامه یا نوشته معنا کرده اند.
همان گونه که شخص حقیقی ( طبیعی ) با شناسنامه و اطلاعات شناسنامه ای خود معرفی و شناسایی می گردد، یک شخص حقوقی هم به وسیله اساسنامه قابل شناسایی خواهد بود . در واقع، اساسنامه شرکت به منزله سندی است که به آن اعتبار می بخشد.

هر یک از شرکت های تجاری و غیرتجاری، دولتی و غیردولتی دارای اساسنامه مخصوص به خود خواهند بود.
اساسنامه شرکت ماهیتاَ قابل تغییر است و نحوه تغییر آن باید در خود اساسنامه گنجانیده شده باشد. بنابراین مجمع عمومی فوق العاده می تواند در صورت ضرورت هر یک از مواد اساسنامه را به طریقی که در خود اساسنامه پیش بینی شده است تغییر دهد. با این تغییر می تواند برای شرکاء امتیاز جدیدی قائل شود ولی در بعضی از موارد اختیارات مجمع عمومی طبق قانون مشروط و در بعضی از موارد تغییر ممنوع شده است.

 تغییر مشروط

تغییر امتیازات سهام ممتازه که در بند 6 ماده 28 طرح اساسنامه از موارد ضروری درج شده است و تبصره ذیل ماده 27 همان ماده نیز به آن اشاره نموده است، مورد حمایت ویژه قرار دارد و صرف رای گیری در مورد تغییر آن در مجمع عمومی فوق العاده کافی دانسته نشده است.
طبق این ماده در هر موقع که مجمع عمومی صاحبان سهام بخواهد در حقوق نوع مخصوصی از سهام شرکت تغییر بدهد تصمیم مجمع عمومی قطعی نخواهد بود مگر بعد تغییر اساسنامه و آنکه دارندگان اینگونه سهام در جلسه خاصی آن تصمیم را تصویب کنند. برای آنکه تصمیم جلسه خاص مذکور معتبر باشد باید دارندگان معمولاَ اکثریت ( در اساسنامه تعیین می شود ) اینگونه سهام در جلسه حاضر باشند. اگر در این دعوت این حد نصاب حاصل نشود در دعوت دوم حضور دارندگان ( اقلاَ یک سوم ) اینگونه سهام کافی خواهد بود.
طبق ماده 313 قانون اشخاص حقوقی و شرکت های تجاری در مجمع عمومی فوق العاده دارندگان بیش از نصف سهامی که حق رای دارند باید حاضر شوند. اگر در اولین دعوت حد نصاب مذکور حاصل نشود، مجمع برای بار دوم دعوت می شود و با حضور دارندگان بیش از یک سوم سهامی که حق رای دارند رسمیت می یابد و تصمیم می گیرد به شرط آنکه در دعوت دوم نتیجه دعوت اول قید شده باشد.
تصمیمات همواره مجمع عمومی فوق العاده در این خصوص معمولاَ با اکثریت دو سوم آراء معتبر است. هر شرکت سهامی می تواند به موجب اساسنامه یا با تغییر اساسنامه و همچنین تا موقعی که شرکت منحل نشده است طبق تصویب مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام ممتاز ترتیب دهد.
امتیازات اینگونه سهام و نحوه استفاده از آن باید به طور وضوح تعیین گردد. بعد از تخصیص و صدور سهام ممتازه ممکن است موجبات صدور آن مرتفع شود یا اینکه امتیازات داده شده کافی نباشد و اقتضای تغییر امتیازات به وجود آید. در این موارد نیز به همان ترتیب قبلی هرگونه تغییر باید با تغییر اساسنامه و تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت با جلب موافقت دارندگان حد نصاب تعیین شده در اساسنامه انجام گیرد.
بنابراین تغییر بند 22 ماده 28 قانون اشخاص حقوقی و شرکت های تجاری در اختیار مطلق مجمع عمومی فوق العاده قرار دارد.
تغییر ممنوع

در مورد تغییر تابعیت ، اساسنامه شرکت لایتغیر است. زیرا هیچ مجمع عمومی نمی تواند تابعیت شرکت را تغییربدهد . چون ارکان تصمیم گیرنده شرکت سهامی مجامع عمومی هستند و خارج از مجامع عمومی کسی صلاحیت اتخاذ تصمیم برای شرکت را ندارد با سلب اختیار از همه مجامع عمومی تغییر تابعیت شرکت لایتغیر می شود. این قاعده از این اصل پیروی می کند که اعطای تابعیت به اشخاص حقیقی و حقوقی اصولاَ از اختیارات دولت ها است و خود اشخاص، در مساله مورد بحث ارگان های تصمیم گیرنده شرکت سهامی نمی توانند در مورد آن اتخاذ تصمیم نمایند. حتی در ماده 10 قانون اشخاص حقوقی و شرکت های تجاری مقرر شده است که اشخاص حقوقی ایرانی نمی توانند اقامتگاه خود را در خارج از قلمرو حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران قرار دهند.
بنابراین حق تابعیت به افراد داده شده است ولی تغییر تابعیت اعم از کسب تابعیت یا سلب تابعیت مقوله دیگری است که باید با توجه به مقررات حاکم در حقوق بین الملل خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali





هر فرد حقیقی و حقوقی برای معرفی کالا و خدمات خود و ایجاد وجه تمایز بین محصولات و خدمات خود می تواند صاحب یک یا چند علامت تجاری باشد. وقتی محصولاتی با علامت مشخص به بازار عرضه می شود ، آن علامت محصولات مزبور را از محصولات اشخاص دیگر متمایز می سازد؛ زیرا محصولات مشابه دارای مارک های مختلف خواهند بود و هیچ تولیدکننده ای حق ندارد با مارک ثبت شده دیگری محصولات خود را به بازار عرضه کند و در صورت تخلف با ضمانت اجرای کیفری و مدنی روبرو خواهد شد .

از سویی دیگر، علامت تجاری ثبت شده، با جلوگیری از ایجاد اشتباه، التقاط و یا اغفال و گمراهی مصرف کنندگان ، عامل مهم ایجاد تعادل در رژیم رقابتی می گردد.
این نکته را نیز باید در نظر داشت که علائم تجاری، بعضی اوقات توسط بیش از یک شرکت استفاده می شود چرا که مالک علامت می تواند مجوز استفاده از آن را به سایر شرکت ها واگذار کند. در واقع، از آن جا که صاحب علامت ثبت شده مالک آن محسوب می شود و مالک هر ملکی می تواند در محدوده قانون هرگونه تصرفی در آن بنماید. ممکن است علامت را به دیگری تملیک کند یا اجازه بهره برداری از آن را به غیر واگذار نماید.
در این زمینه توجه به نکات ذیل ضروری است :
1- قرارداد اعطاء مجوز بهره برداری ممکن است در قالب یکی از عقود معین نظیر عقد اجاره یا عقد صلح یا به صورت واگذاری حق انتفاع و یا در قالب ماده 10 قانون مدنی ایران تنظیم گردد. به تعبیر دیگر قرارداد اعطاء جواز بهره برداری از موضوعات علامت ثبت شده با تراضی طرفین تنظیم خواهد شد و تابع تشریفات خاصی نیست.
2- در قرارداد مجوز بهره برداری باید صریحاَ به این نکته اشاره شود که آیا اجازه اعطایی صورت انحصاری دارد یا این که صاحب اصلی علامت و یا دیگران نیز حق بهره برداری از آن ها را خواهند داشت تا در عمل و در مقام اجراء، قرارداد دچار اشکال و ابهامی نگردد.
3- اگر انحصاری یا غیرانحصاری بودن اجازه بهره برداری از علامت در مجوز ذکر نگردد، هر مجوز بهره برداری که به ثبت برسد، غیرانحصاری محسوب است.
4- شرط واگذاری مجوز بهره برداری به دیگری به وسیله دارنده مجوز با توجه به مفاد ماده 44 ق- ث- ا- ط- ع که می گوید : " قرارداد بهره برداری از ثبت اظهارنامه ثبت علامت، باید به طور موثر کنترل اجازه دهنده بر کیفیت و مرغوبیت کالا و ارائه خدمات توسط استفاده کننده را در برداشته باشد، در غیر این صورت یا در صورتی که کنترل به طور موثر انجام نگیرد، قرارداد اجازه بهره برداری فاقد اعتبار خواهد بود ".
لذا ، دارنده مجوز ، حق اعطای اجازه به دیگران را نخواهد داشت مگر این که صاحب علامت در قرارداد واگذاری اجازه بهره برداری از علامت ، این حق را صریحاَ به صاحب مجوز داده باشد و به تعبیر دیگر در صورت مسکوت ماندن این موضوع، نمی توان صاحب مجوز را به علت داشتن سلطه بر مزایای ناشی از علامت و داشتن حق بهره برداری، مجاز به اعطای اجازه به دیگری دانست و اگر صاحب علامت چنین حقی را به صاحب مجوز واگذار کرده باشد، به طور مسلم لازم است در ضمن قرارداد و تفویض اعطای جواز به دیگری شرط شود که دارنده مجوز اولیه مکلف است به طور موثر بر کیفیت مرغوبیت کالا و کیفیت مطلوب ارائه خدمات اعمال کنترل کند تا اعطاء مجوز بعدی اعتبار قانونی داشته باشد.
اعطاء اجازه بهره برداری از علامت ثبت شده از طرف مالک علامت، طبق مواد 142 و 143 آئین نامه اجرایی باید در اداره مالکیت صنعتی به ثبت برسد.
درخواست ثبت مجوز بهره برداری باید حاوی نکات ذیل باشد

1- نام و نشانی و تابعیت اجازه گیرنده و نماینده قانونی وی در صورت وجود نماینده .
2- بیان و تصریح به این که اجازه بهره برداری چه نوع کالا یا چه نوع امور خدماتی به اجازه گیرنده اعطاء شده است، چنانچه اجازه ، فقط نسبت به بخشی یا بعضی از کالا یا خدمات داده شده باشد.
3- پیوست کردن مدارک قانونی مبنی بر اعطاء اجازه بهره برداری که به امضاء اجازه دهنده و اجازه گیرنده رسیده است به درخواست ثبت مجوز.
4- پیوست کردن اصل آخرین گواهی نامه معتبر علامت ثبت شده .
5- پیوست مدارک نمایندگی قانونی در صورت وجود نمایندگی .
6- پیوست رسید مربوط به پرداخت هزینه ها ( طبق بند 7 جدول شماره 3 ضمیمه شماره یک جدول هزینه ها )
حق ثبت مجوز بهره برداری از علامت ثبت شده برای شخص حقیقی به ازاء هر طبقه کالا یا خدمات مبلغ 000/ 100ریال و به ازاء هر طبقه اضافی 000/50 ریال و برای شخص حقوقی دو برابر مبالغ مذکور تعیین شده است و حق ثبت اجازه بهره برداری از اظهارنامه، برابر بند 9 جدول مذکور برای شخص حقیقی 000/50 ریال و برای شخص حقوقی 000/100 ریال در نظر گرفته شده است .
پیوست کردن مدارک لازم مبنی بر تعهد اجازه دهنده به کنترل موثر در کیفیت و مرغوبیت تولید کالا یا ارائه خدمات ، از طرف اجازه گیرنده . یعنی صاحب مجوز، که ممکن است در ضمن قرارداد اعطاء یا در قرارداد جداگانه، تعهد و شرایط آن پیش بینی شده باشد.
مرجع ثبت مکلف است وجود شرایطی را در زمینه کنترل اجازه دهنده بر کیفیت و مرغوبیت تولید کالاها یا ارائه خدمات موضوع علامت توسط اجازه گیرنده را در مجوز بهره برداری، احراز کند. در غیر این صورت درخواست ثبت مجوز بهره برداری قابلیت ثبت نخواهد داشت.
مرجع ثبت پس از بررسی درخواست و مدارک پیوست، چنانچه درخواست را قابل ثبت دانست آن را در دفتر مربوط به ثبت علامت و در صفحه مخصوص نقل و انتقالات ثبت می کند و مراتب را در هر گواهی نامه اصلی علامت درج و بر هزینه ذینفع ظرف 30 روز از تاریخ ثبت، در روزنامه رسمی مراتب را آگهی خواهد کرد و در صورت درخواست، گواهی نامه ثبت مجوز بهره برداری را با ذکر خصوصیات و شرایط بهره برداری صادر و به اجازه گیرنده تسلیم خواهد کرد. طبق ماده 50 ق. ث. ا. ط. ع، مرجع ثبت باید مفاد قرارداد مجوز را به صورت محرمانه حفظ کند.
تاثیر این گونه قراردادها نسبت به اشخاص، مشروط به تسلیم قرارداد اجازه بهره برداری به اداره مالکیت صنعتی و ثبت آن و نشر آگهی مربوط به آن خواهد بود.
8- مدت مجوز بهره برداری باید مشخص باشد. ( مستفاد از ماده 145 آئین نامه ) قراردادن مجوز بهره برداری با توجه به ماده 219 ق. م لازم الاتباع است مگر به علت قانونی فسخ یا به اعتراض، اقاله گردد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

خدمات ثبت شرکت در مناطق آزاد

خدمات ثبت شرکت چند منظوره

خدمات ثبت شرکت سهامی

ثبت برند لاتین

ثبت برند vip

ثبت برند تخصصی



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

مشاوره ثبت شرکت بین المللی

خدمات ثبت شرکت

خدمات ثبت شرکت مسئولیت محدود



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ghorvehtvto

kalaghperes

kiccbj

qompc

rezadesign



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

0nline2

14shams

3oo

3vom50



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

boran-barzan

buyalumawallet

chemaztapeh

concrete-day

downloaderha

dram

ehsan-hs



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تارتار: از حضور در کورس بدمان نمی‌آید/ از برخی تیم‌های پائین جدولی ۴-۵ بازیکن به تیم ملی دعوت شدند!

سرمربی تیم فوتبال پارس جم، گفت: با هدفی غیر از کسب قهرمانی وارد لیگ برتر شدیم اما حالا که در کورس قهرمانی هستیم از این موضوع بدمان نمی‌‌آید.

مهدی تارتار در برنامه رادیو جوان در مورد شرایط تیمش گفت: بازی به بازی پیش می‌رویم با هدفی غیر از قهرمانی وارد مسابقات شدیم و با ارائه یک بازی خوب و کیفیت مناسب توانستیم در کورس قهرمانی قرار بگیریم که از این مسئله بدمان نمی‌آید. بازی سختی در پیش داریم. سپیدرود در مسابقات بیرون از خانه خوب دفاع  می‌کند و در خط حمله توپ را سریع انتقال می‌دهیم.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد این تیم بریا رسیدن به قهرمانی کوتاه نخواهد آمد، اظهار داشت: طبیعی است هیچ کسی از قهرمانی بدش نمی‌آید. اما همین موضوع که ما هدفمان قهرمانی نبوده کمک می‌کند با استرس کمتری نسبت به تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن، تراکتورسازی و حتی پدیده کارمان را دنبال کنیم. باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا به موفقیت برسیم. 

سرمربی پارس در مورد اینکه کدام تیم‌ها را در قامت قهرمانی می‌بیند، گفت: بحث خودمان را کنار بگذاریم پرسپولیس بسیار باثبات بوده و کیفیت بالایی داشته است. استقلال جایگاهش خوب نیست اما کیفیت و شخصیت موفقیت را دارد. ذوب‌آهن یکی از سخت‌ترین رقبای ما بود که توانستیم نتیجه خوبی مقابل آنها بگیریم و آنها هم شرایط خوبی دارند. پدیده کیفیت بالایی دارد. سپاهان بسیار خوب کار می‌کند و فقط در گل زدن مشکل دارد. صنعت نفت و تراکتورسازی جوان هم بسیار خوب هستند. پیکان در 7 مسابقه اخیر خود برنده شده و رکورد جالبی به جای گذاشته است. آنها هم حریف سرسختی هستند. در کل امسال اکثر تیم‌ها خوب بسته شده‌اند و هیچ حریفی قابل پیش‌بینی نیست. 

وی در مورد اینکه ممکن است مدیر برنامه‌ها و باشگاه‌ها در نیم‌فصل به دنبال جذب بازیکنان این تیم باشند و چه راه حلی برای کنترل حواشی در نظر دارند، اظهار داشت: این کارها شروع شده و مدیر برنامه‌ها و دلال‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند تا بازیکنان ما را هوایی کرده تا به تیم ضربه بزنند. به این مسئله واقفیم و تذکرات لازم را داده‌ایم اما این مسائل تاثیر خودش را می‌گذارد.بازیکنان باید به هوش باشند و کادر فنی هم مراقب این مسائل هست. ساختار ما طوری است که تیم کمتر وارد حاشیه می‌شود و مسائل اخلاقی را در اولویت گذاشته‌ایم. کسانی که اینجا هستند می‌دانند که باید خیلی از مسائل اخلاقی را رعایت کنند.

تارتار در رابطه با عدم دعوت از بازیکنان تیمش به تیم ملی، تصریح کرد: بارها گفته‌ام بازیکنان ما لیاقت حضور در تیم ملی را دارند. قصد ندارم اسم تیمی را بیاورم ولی تیم‌هایی بوده‌اند که در پایین جدول قرار داشتند و 4-5 بازیکن از آنها به تیم ملی دعوت شدند. مردم و رسانه‌ها و اهالی فن باید به این مسئله معترض باشند و به هر حال وقتی تیمی نوپاست وعملکرد خوبی دارد باید با چنین عملکردهایی برای آنها ایجاد انگیزه کرد تا در صورت عملکرد خوب راهی تیم ملی شوند.ضمن احترام به سلیقه خوب مسئولان تیم ملی انتظار داریم بازیکنان ما هم دیده شوند.

سرمربی پارس در پایان در رابطه با وضعیت امید سینک و علی دشتی تصریح کرد: سینک به طور قطع به این بازی نمی‌رسد اما دشتی کارش را شروع کرده ولی از آمادگی لازم بهره نمی‌برد باید بینم شرایط چگونه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 2674
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

آیا قهوه و کافئین جذب آهن را کاهش می‌دهند؟



راهکار افزایش جذب آهن بعد از غذا,راهکار افزایش جذب آهن

جذب آهن روندی پیچیده است و تحت تاثیر عوامل غذایی بسیاری قرار می گیرد

 

غذاها و نوشیدنی های حاوی کافئین به یکی از بخش های ثابت بیشتر رژیم های غذایی دنیای مدرن تبدیل شده اند. قهوه در میان محبوب‌ترین گزینه ها قرار دارد. کافئین یک محرک طبیعی است. با این وجود، برخی ادعا می کنند که این ماده در جذب برخی مواد مغذی، مانند آهن، اختلال ایجاد می کند. در نتیجه، به برخی افراد توصیه می شود از مصرف قهوه و کافئین پرهیز کنند. 

 

چندین مطالعه نشان داده اند که قهوه و دیگر نوشیدنی های کافئین‌دار می توانند جذب آهن را کاهش دهند. نتایج یک مطالعه نشان داد که نوشیدن یک فنجان قهوه به همراه همبرگر جذب آهن را تا 39 درصد کاهش می دهد. نوشیدن چای، یکی دیگر از مهارکننده های جذب آهن، با وعده غذایی مشابه جذب آهن را تا 64 درصد کاهش داد.

 

مطالعه ای دیگر نشان داد که نوشیدن یک فنجان قهوه فوری با وعده غذایی حاوی نان جذب آهن را بین 60 تا 90 درصد کاهش داده است. هرچه قهوه یا چای غلیظ‌تر باشد، جذب آهن نیز هرچه بیشتر کاهش می یابد. با این وجود، به نظر نمی رسد کافئین تنها ماده ای باشد که در جذب آهن اختلال ایجاد می کند. در حقیقت، نتایج یک مطالعه نشان داد که کافئین به تنهایی تنها با 6 درصد از آهن یک وعده غذایی پیوند تشکیل می دهد. با توجه به این درصد پایین، عوامل دیگری باید در جذب آهن تاثیرگذار باشند.

 

افزون بر این، مصرف منظم قهوه ممکن است بر سطوح ذخایر آهن بدن نیز تاثیرگذار باشد. نتایج یک مطالعه با حضور شرکت کنندگانی مسن نشان داد که مصرف روزانه قهوه با یک درصد فرتین کمتر مرتبط بوده است. فرتین پروتئینی است که سطوح ذخایر آهن را نشان می دهد. با این وجود، باید به این نکته توجه داشته باشید که اثرات قهوه و کافئین بر جذب آهن به زمان مصرف نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، نوشیدن قهوه یک ساعت پیش از یک وعده غذایی اثری بر جذب آهن ندارد.

 

راهکار افزایش جذب آهن بعد از غذا,راهکار افزایش جذب آهن

قهوه و دیگر نوشیدنی های کافئین‌دار می توانند جذب آهن را کاهش دهند

 

مواد دیگری که بر جذب آهن تاثیرگذار هستند

کافئین تنها ماده ای نیست که در جذب آهن اختلال ایجاد می کند. پلی فنول های موجود در قهوه و چای به نظر می رسد یکی از مهارکننده های بزرگ جذب آهن هستند. از جمله آنها می توان به اسید کلروژنیک که بیشتر در قهوه، کاکائو و برخی گیاهان دارویی یافت می شود، اشاره کرد.

 

همچنین، تانن هایی که در چای سیاه و قهوه وجود دارند، جذب آهن را کاهش می دهند. این ترکیبات طی فرایند گوارش با آهن پیوند تشکیل داده و جذب این ماده را دشوار می سازند. اثر آنها بر جذب آهن به میزان دوز بستگی دارد، به این معنی که با افزایش محتوای پلی فنول های غذا یا نوشیدنی میزان جذب آهن کاهش می یابد.

 

نوع وعده غذایی بر جذب آهن تاثیر می گذارد

جذب آهن روندی پیچیده است و تحت تاثیر عوامل غذایی بسیاری قرار می گیرد. شواهد نشان می دهند که نوع غذای مصرفی شما در مقایسه با نوشیدن قهوه یا نوشیدنی های کافئین‌دار اثر بزرگتری بر جذب آهن دارد. برخی انواع مواد غذایی جذب آهن را بهبود می بخشند، در شرایطی که برخی دیگر آن را کاهش می دهند.

 

نوع آهن مصرفی شما نیز اهمیت دارد. آهن به دو شکل در مواد غذایی یافت می شود که شامل آهن هِم (Heme) و آهن غیر هِم (Non-Heme) می شوند. آهن غیر هِم که بیشتر در مواد غذایی گیاهی یافت می شود، نسبتا ناپایدار است و تحت تاثیر عوامل غذایی بسیاری قرار می گیرد. تنها 2 تا 20 درصد از آهن غیر هِم جذب می شود. در مقابل، آهن هِم که بیشتر در بافت های حیوانی (گوشت قرمز، گوشت ماکیان و غذای دریایی) یافت می شود، از درصد جذب آهن بالاتر بین 15 تا 35 درصد برخوردار است. بر همین اساس است که آهن هِم دست نخورده جذب می شود و تحت تاثیر عوامل غذایی دیگر قرار نمی گیرد.

 

از این رو، قهوه و نوشیدنی های کافئین‌دار بیشتر احتمال دارد جذب آهن غیر هِم از مواد غذایی گیاهی را کاهش دهند، اما اثر اندکی بر آهن هِم با منشا مواد غذایی حیوانی دارند. افزون بر این، پروتئین حیوانی، ویتامین C و مس در وعده های غذایی می توانند جذب آهن غیر هِم را بهبود ببخشد و اثرات منفی قهوه و نوشیدنی های کافئین‌دار بر جذب آهن را کاهش دهند. در نتیجه، انتخاب های غذایی شما و نوع آهن مصرفی بر اثر مصرف قهوه و نوشیدنی های کافئین‌دار در جذب آهن تاثیرگذار هستند.

 

راهکار افزایش جذب آهن بعد از غذا,راهکار افزایش جذب آهن

حداقل یک ساعت پس از مصرف وعده غذایی چای یا قهوه بنوشند

 

آیا باید مصرف قهوه و کافئین را کاهش دهید؟

چندین مطالعه نشان داده اند که قهوه و کافئین با کمبود آهن در افراد سالم مرتبط نیستند و هیچ خطر کمبود آهن را ایجاد نمی کنند. افراد بسیاری از غذای مصرفی خود به میزان کافی آهن دریافت می کنند. دریافت منظم ویتامین C و آهن هِم از منابعی مانند گوشت قرمز، گوشت ماکیان و غذای دریایی می تواند از مهار جذب آهن به واسطه مصرف قهوه و چای پیشگیری کند.

 

اما زمانی که موضوع مصرف پلی فنول ها در سطوح بسیار بالا مطرح باشد، شرایط این گونه نخواهد بود. گروه های در معرض خطر زنان در سنین باروری، نوزادان و کودکان، افرادی با یک رژیم غذایی ضعیف و محدود، مانند گیاهخواران، و افرادی مبتلا به برخی بیماری ها، مانند بیماری التهابی روده را شامل می شوند. ممکن است نیازی نباشد این افراد به طور کامل مصرف قهوه و کافئین را قطع کنند. در عوض، به افراد در معرض خطر توصیه می شود این نکات مفید را مد نظر قرار دهند:

چای و قهوه را در فواصل بین وعده های غذایی بنوشند.

حداقل یک ساعت پس از مصرف وعده غذایی چای یا قهوه بنوشند.

مصرف آهن هِم از منابعی مانند گوشت قرمز، گوشت ماکیان یا غذای دریایی را افزایش دهند.  

دریافت ویتامین C را در زمان وعده های غذایی افزایش دهند.

مواد غذایی غنی شده با آهن مصرف کنند.

مواد غذایی با محتوای بالای کلسیم، و فیبر مانند غلات کامل را جدا از مواد غذایی سرشار از آهن مصرف کنند.

 

نوشیدنی های کافئین‌دار، مانند قهوه و چای، نشان داده اند که می توانند جذب آهن را کاهش دهند. با این وجود، به نظر می رسد محتوای پلی فنول ها و نه خود کافئین در این زمینه تاثیرگذار است. غذاها و نوشیدنی های کافئین‌دار با کمبود آهن در افراد سالم مرتبط نیستند، زیرا جذب آهن تحت تاثیر عوامل غذایی بسیاری قرار می گیرد. با این وجود، افرادی که در معرض خطر کمبود آهن قرار دارند با پرهیز از مصرف قهوه و چای در زمان وعده های غذایی و انتظار حداقل یک ساعته پس از وعده غذایی برای نوشیدن چای یا قهوه، احتمال خطر را کاهش می دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 2644
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

برای پیشگیری از این بیماری های چای زردچوبه بنوشید!



خواص درمانی چای زردچوبه

چای زردچوبه می‌تواند بیشتر علائم ناخوشایند آرتروز یا ورم مفاصل را تسکین بدهد

 

زردچوبه ادویه‌ی معروفی است که از ساقه یا ریشه‌ی گیاه کورکوما لونگا به دست می‌آید. زردچوبه، بومی جنوب شرقی آسیاست و از خانواده‌ی زنجبیل به حساب می‌آید. هزاران سال است که در طب چینی و آیورودای هندی زردچوبه کاربرد درمانی دارد. هندوستان، 78 درصد از زردچوبه‌ی جهان را تامین می‌کند. در این مطلب، نگاهی داریم به فواید بالقوه‌ی زردچوبه برای سلامتی.
 
عامل فعال زردچوبه، کورکومین است. کورکومین باعث رنگ زردچوبه بوده و ثابت شده که ویژگی‌های ضد التهابی داشته و تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی است.

چای زردچوبه چیست؟
کورکومین دسترسی زیستی کمی دارد، یعنی بدن به سختی می‌تواند به این ترکیب دسترسی پیدا کرده و آن را جذب کند. به همین دلیل، مکمل زردچوبه که تضمین می‌کند مقدار زیادی کورکومین دارد، متداول است. چتی زردچوبه، که دم کرده‌ی ریشه‌ی آسیاب شده‌ی زرچوبه یا پودر زردچوبه است، یکی از موثرترین راههای مصرف این گیاه مفید است.
 
هیچ مقدار توصیه‌ شده‌ی خاصی برای زردچوبه وجود ندارد. بر اساس تحقیقات انجام شده، میزان مصرف روزانه‌ی زردچوبه، تا حدود زیادی بستگی به هدف و بیماری دارد که مدنظر شماست. بیشتر تحقیقات صورت گرفته روی بزرگسالان نشان داده که مصرف 400 تا 600 میلی گرم پودر زردچوبه، سه بار در روز، یا 1 تا 3 گرم ریشه‌ی آسیاب شده‌ی زردچوبه‌ی خشک، بی‌خطر است. اگر خودتان زردچوبه را آسیاب کنید، از خالص بودن این محصول می‌توانید کاملا مطمئن باشید.
 
خواص چای زردچوبه
نوشیدن چای زردچوبه، فواید زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از آن می‌پردازیم.

۱. کاهش علائم آرتروز
کورکومین به دلیل اینکه یک ضد التهاب قوی است می‌تواند بیشتر علائم ناخوشایند آرتروز یا ورم مفاصل را تسکین بدهد. مطالعه‌ای در سال 2017 روی 206 آمریکایی بزرگسال که به گفته‌ی خودشان آرتریت روماتوئید داشتند انجام شد. 63 درصد این افراد از مکمل‌های غیر ویتامینی برای کنترل علائم خود استفاده کردند و زردچوبه، معروف‌ترین و پرکاربردترین محصولی بود که مصرف شد.

۲. تقویت سیستم ایمنی
کورکومین می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند زیرا خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و آنتی باکتریال دارد. همچنین کورکومین به عنوان یک تعدیل کننده‌ی ایمنی عمل کرده و به تنظیم و تعدیل سلول‌های ایمنی در مبارزه با سرطان کمک می‌کند.

۳. کاهش عوارض قلبی و عروقی
مطالعات گوناگونی نشان داده که کورکومین، به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب برای سلامت قلب مفید است. مطالعه‌ای در سال 2012 دریافت مصرف روزانه 4 گرم کورکومین، ۳ روز قبل و 5 روز بعد از عمل پیوند بای پس عروق کرونری، ریسک آنفارکتوس میوکاردیال یا حمله‌ی قلبی را تا 17 درصد کاهش داده بود.

۴. کمک به پیشگیری و درمان سرطان
یکی از ریشه‌دارترین خواص درمانی کورکومین، فعالیت آن در مبارزه با سرطان است. کورکومین به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب، ریسک آسیب سلول‌ها در بدن را کاهش داده و از احتمال جهش‌های سلولی و سرطان می‌کاهد.

طبق مروری پزشکی در سال 2014، بیش از 2000 مقاله با کلمات کلیدی «کروکومین» و «سرطان» منتشر شده است. استفاده از کورکومین به عنوان درمانی برای سرطان، در کنار شیمی درمانی و پرتو درمانی، هم اکنون مورد تحقیق و بررسی است.

 
۵. کمک به کنترل سندرم روده‌ی تحریک پذیر یا IBS
کورکومین سالهای مدیدی است که در طب سنتی به عنوان درمانی برای بسیاری از بیماری‌های گوارشی کاربرد دارد. مطالعات گوناگونی نشان داده‌اند که کورکومین می‌تواند به کاهش درد ناشی از سندرم روده‌ی تحریک پذیر کمک کرده و کیفیت زندگی مبتلایان به این بیماری را بهتر کند. مطالعه‌ای در سال 2012 روی موش‌ها دریافت کورکومین به کاهش زمانی که طول می‌کشد غذا از معده تخلیه شده و وارد روده‌ی کوچک شود می‌کاهد.

خواص درمانی چای زردچوبه چای زردچوبه، می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند

 
۶. پیشگیری و درمان آلزایمر
مطالعات نشان داده کورکومین به کاهش احتمال بسیاری از بیماری‌های مخرب اعصاب کمک می‌کند. قدرت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی کورکومین، می‌تواند از آسیب سلولی، التهاب و رسوب آمیلوئید یا پلاک که ناشی از این بیماری‌ها هستند بکاهد.

کورکومین همچنین می‌تواند از تغییرات پروتئینی مرتبط با سالخوردگی که منجر به تخریب اعصاب می‌شوند پیشگیری کرده یا از سرعت فرایند آن کم کنند.

۷. محافظت در برابر آسیب کبد، سنگ کیسه صفرا و کنترل بیماری‌های کبد
مطالعات گوناگونی نشان داده که کورکومین می‌تواند از کبدتان در برابر آسیب محافظت کند. فوایدی که کبد و کیسه صفرای شما از کورکومین می‌برد شامل افزایش تولید زرداب و محافظت از سلول‌های کبد در برابر آسیب ناشی از مواد شیمیایی مربوط به زرداب می‌شود.

۸. پیشگیری و کنترل دیابت
هزاران سال است که طب سنتی از زردچوبه برای دیابت استفاده می‌کند. مطالعات گوناگونی با استفاده از مدل‌های انسانی و حیوانی، نشان داده‌اند که مکمل کورکومین می‌تواند خواص ضد دیابت داشته باشد.

۹. کمک به درمان و کنترل بیماری‌های ریه
 محققان گمان دارند که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی کورکومین بتواند به کاهش علائم بیماری‌های مزمن ریه کمک کند. مروری پزشکی در سال 2017 نتیجه گرفت که هر چند شواهد بالینی محدود هستند، اما کورکومین ممکن است بتواند به درمان آسم، فیبروز سیستیک، سرطان ریه، آسیب ریه و بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) کمک کند.

  
چطور چای زردچوبه درست کنیم؟
چای زردچوبه را می‌توانید هم با پودر خالص زردچوبه و هم با زردچوبه‌ی آسیاب شده تهیه کنید. چهار فنجان آب را به جوش بیاورید، یک تا دو قاشق چایخوری زردچوبه‌ی پودر شده را به آن اضافه کنید، اجازه دهید این ترکیب به مدت 10 دقیقه دم بکشد. بعد از خنک شدن بنوشید.

خیلی از افراد، مواد دیگری نیز به چای زردچوبه اضافه می‌کنند تا طعم بهتری به آن داده و به جذب بهترش نیز کمک کنند. می توانید از عسل برای شیرین کردن چای و افزودن بر خواص ضد میکروبی آن استفاده کنید. شیر، خامه، سیر بادام، شیر نارگیل و یا یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل هم به جذب بهتر کورکومین کمک می‌کند، چون کورکومین برای کاملا حل شدن به چربی‌های سالم نیاز دارد.

فلفل سیاه حاوی پیپرین است؛ پیپرین ماده‌ای است که به جذب بیشتر کورکومین کمک می‌کند و می‌تواند طعم دهنده‌ی مناسبی برای چای زردچوبه باشد.

لیموترش و زنجبیل هم خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی دمنوش‌تان را بیشتر کرده و آن را خوش طعم‌تر می‌کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 2591
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 



عفونت ریه,درمان عفونت ادراری

انتخاب‌های درست غذایی می‌توانید به بدن‌تان کمک کنید به طور طبیعی با عفونت‌ها مبارزه کند

 

یک رژیم غذایی درست و برنامه ریزی شده می‌تواند بدن و روان‌تان را در بلند مدت سالم نگه دارد. بقراط گفته است: باید غذای شما داروی‌تان باشد و داروی شما غذای‌تان. همیشه قبل از اینکه بدن‌تان دچار مشکلی بشود، به چیزهایی که می‌خورید اهمیت بدهید.


 سلامتی، بالاترین نعمت است! این جلمه که حتما بارها شنیده‌اید واقعیت دارد، مخصوصا وقتی ناچار می‌شوید هزینه‌های سنگینی بابت دارو  و ویزیت پزشک و عمل جراحی و ... بپردازید. برای اینکه از این نعمت با ارزش‌تان محافظت کنید چیزی که هرگز نباید آن را دست کم بگیرید، تغذیه است. یک رژیم غذایی درست و برنامه ریزی شده می‌تواند بدن و روان‌تان را در بلند مدت سالم نگه دارد. بقراط گفته است: باید غذای شما داروی‌تان باشد و داروی شما غذای‌تان. همیشه قبل از اینکه بدن‌تان دچار مشکلی بشود، به چیزهایی که می‌خورید اهمیت بدهید.
 
بدن شما پیوسته به سختی کار می‌کند تا با باکتری‌ها و میکروب‌ها و ویروس‌هایی که با آنها روبرو می‌شوید بجنگد. شما چه دچار یک سرماخوردگی معمولی شده باشید یا یک بیماری پوستی و یا ناارحتی معده، میکروب‌های مضر ممکن است سیستم ایمنی‌تان را تهدید کرده و بدن‌تان را مستعد عوارض و بیماری‌های جدی بکنند. اما با انتخاب‌های درست غذایی می‌توانید به بدن‌تان کمک کنید از خودش در برابر این عوامل مضر دفاع کرده و به طور طبیعی با عفونت‌ها مبارزه کند. غذاهای زیادی وجود دارند که با بیماری‌های می‌جنگند و باید در تمام آشپزخانه‌ها موجود باشند و مرتبا مصرف شوند.

۱. زنجبیل برای سرماخوردگی معده
 سرماخوردگی معده، تجربه‌ای بسیار ناخوشایند است چون می‌تواند علائم زیادی داشته باشد شامل درد معده، اسهال، استفراغ، سر درد، بدن درد، قولنج معده، تب خفیف، ضعف و حالت تهوع.

سرماخوردگی معده، نتیجه‌ی ابتلا به یک عفونت ویروسی است. چهار نوع ویروس رایج هستند که معمولا این مشکل را ایجاد می‌کنند: آدنو ویروس، آسترو ویروس، کالیسی ویروس و روتا ویروس.

برای درمان سرماخوردگی معده، زنجبیل بسیار مفید است. زنجبیل به دلیل ویژگی‌های ضد التهابی‌اش، از التهاب در روده و معده می‌کاهد. ضمنا زنجبیل یک ضد ویروس طبیعی است که با ویروس‌های عامل سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم مبارزه می‌کند.

روزی ۲ تا ۳ بار چای زنجبیل بنوشید. برای درست کردن چای زنجبیل، تقریبا دو سانتیمتر زنجبیل تازه را رنده کرده و با یک و یک دوم فنجان آب بجوشانید، سپس بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. به آن عسل و آبلیمو اضافه کنید و بنوشید. می‌توانید یک تکه ریشه‌ی زنجبیل تازه را چند بار در روز بجوید یا بعد از مشورت با پزشک، از کپسول زنجبیل استفاده کنید.

 عفونت ریه,درمان عفونت ادراری

برای درمان سرماخوردگی معده، زنجبیل بسیار مفید است

 
۲.

ماست برای لکوره یا ترشحات واژن
لکوره، مشکلی بسیار شایع در میان خانم‌هاست. لکوره ترشحات واژینال است که ممکن است بین سیکل‌های ماهیانه روی بدهد. هر چند لکوره معمولا به دلیل تغییرات هورمونی در بدن روی می‌دهد، اما عفونت واژینال هم می‌تواند علت این عارضه باشد. اگر دلیل لکوره، عفونت واژینال باشد، ترشحات واژن زرد یا سبز بوده و همراه با بوی بد خواهد بود.

ماست برای درمان لکوره بسیار مفید است، اما نه هر نوع ماستی! ماست‌هایی که باکتری‌های زنده و فعال دارند و روی برچسب محصول هم ذکر شده است. این باکتری‌های زنده با تولید اسید لاکتیک، مانع رشد قارچ می‌شوند. ضمنا باکتری‌های زنده‌ی این نوع ماست‌ها، عملکرد سیستم ایمنی‌تان را هم تقویت می‌کنند. ماست یکی از معدود غذاهایی است که ویتامین D دارد، و به همین دلیل واکنش ایمنی را تحریک می‌کند.

برای درمان لکوره، یک تامپون را در ماست فرو برده و به مدت دو ساعت در واژن قرار دهید. این کار را روزی دو بار انجام دهید. همچنین هر روز ۲ تا ۳ فنجان ماست بخورید تا عفونت کاملا برطرف شود.  

عفونت ریه,درمان عفونت ادراری

ماست برای درمان لکوره بسیار مفید است

 
۳. لیموترش برای گلو درد
 گلو درد، مشکلی بسیار رایج و دردناک است. عفونت‌های باکتریایی، ویروسی یا قارچی می‌توانند تبدیل به گلو درد بشوند. لیمو ترش در تسکین گلو درد و علائم ناشی از آن بسیار موثر است.

لیموترش حاوی دو ترکیب به نام‌های کومارین و تترازین است که هر دو با عوامل بیماری‌ زای متعددی مبارزه می‌کنند. همچنین مقدار زیاد ویتامین C موجود در لیموترش، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و با بیماری‌هایی که رادیکال‌های آزاد در بدن ایجاد می‌کنند می‌جنگد.

آب نصف یک عدد لیموترش را با یک قاشق چایخوری عسل  در یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و در طول روز جرعه جرعه بنوشید. همچنین می‌توانید با آبلیموی تازه که با مقدار مساوی آب ترکیب شده است، غرغره کنید.

 عفونت ریه,درمان عفونت ادراری

لیمو ترش در تسکین گلو درد و علائم ناشی از آن بسیار موثر است

 
۴. سیر برای عفونت کاندیدا یا عفونت قارچی
عفونت قارچی می‌تواند پوست، دهان، مجاری ادراری و واژن را مبتلا کند. عفونت کاندیدا بسته به محل رشد قارچ، می‌تواند موجب برفک دهان و یا یک عفونت قارچی در خانم‌ها بشود. عفونت کاندیدا می‌تواند علائمی چون خارش و التهاب شدید داشته باشد.

برا مبارزه با این عفونت، سیر بسیار موثر است. سیر حاوی ترکیبات گوناگونی است که با رشد کاندیدا مبارزه کرده و از شما در برابر عفونت‌های قارچی محافظت می‌کند. سیر خواص آنتی باکتریال و آنتی بیوتیک هم دارد که در ریکاروی بعد از بیماری، نقش مهمی ایفا می‌کند.

برای عفونت پوستی، آب سیر یا عصاره‌ی آن را به مدت ده دقیقه به پوست‌تان بزنید و سپس آبکشی کنید. این کار را روزی ۲ تا ۳ بار انجام بدهید. اگر دچار برفک دهان شدید، خمیر سیر درست کنید و آن را روی قسمت‌های مورد نظر دهان‌تان بگذارید.

از سیر تازه در تغذیه‌تان استفاده کنید. شما باید روزی ۲ حبه سیر خام بجوید. می‌توانید از مکمل سیر استفاده کنید. مقدار دوز توصیه شده، 600 تا 900 میلی گرم در روز است اما برای تعیین دوز مناسب خودتان با پزشک مشورت کنید.

عفونت ریه,درمان عفونت ادراری برا مبارزه با عفونت کاندیدا ، سیر بسیار موثر است

 

  ۵. میوه کران بری برای عفونت مجاری ادرار
عفونت مجاری ادرار (UTI) زمانی روی می‌دهد که مثانه و مجراهای خروجی آن دچار عفونت باکتریایی شوند. عوارض عفونت مجاری ادرار بسیار ناراحت کننده است چون موجب احساس تکرر ادرار، مشکل داشتن برای خروج ادرار، احساس سوزش هنگام خروج ادرار، تغییر رنگ ادرار، شکم درد، تب، تهوع و استفراغ می‌شود.

کران بری دارای خواص مهار کنندگی باکتری‌هاست که می‌تواند با علت عفونت مبارزه کند، از این رو از تکرار این عفونت‌ها پیشگیری می‌کندو ترکیبات خاص موجود در کران بری مانع می‌شوند که باکتری‌ها به دیواره‌ی مجرای ادرار رسیده و ایجاد عفونت کنند.

هر روز ۲ تا ۳ لیوان آب کران بری بنوشید. اگر طعم کران بری را دوست ندارید می‌توانید آب آن را با آب سیب ترکیب کنید و بنوشید. 

عفونت ریه,درمان عفونت ادراری میوه کران بری برای عفونت مجاری ادرار مفید است

 

 

 
۶.

فلفل کاین برای عفونت سینوس‌ها
عفونت سینوسی معمولا به علت ویروس روی می‌دهد که موجب التهاب و تورم سینوس‌ها می‌شود. این نوع عفونت اغلب به دلیل سرماخوردگی ایجاد شده و منجر به تولید موکوس می‌شود، در نتیجه سینوس‌ها مسدود خواهند شد. این عفونت می‌تواند احساس ناراحتی زیادی ایجاد کند، شامل علائمی چون سر درد، حساس شدن صورت، درد یا فشار، گرفتگی بینی، گلو درد، سرفه و تب.

برای تسکین علائم عفونت سینوسی، فلفل کاین بسیار مفید است. فلفل کاین کمک می‌کند سینوس‌ها تخلیه و باز شوند. همچنین سیستم ایمنی را تقویت کرده، از التهاب و تورم کاسته و جریان خون را بهبود می‌دهد.

یک قاشق چایخوری فلفل کاین را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید. می‌توانید چندپ برش زنجبیل خیس خورده در آب جوش هم به آن اضافه کنید تا محلول‌تان موثرتر شود. روزی دو تا سه بار این ترکیب را بنوشید. همچنین می‌تواندی ترکیبی از یک قاشق چایخوری فلفل کاین و مقداری عسل هم چند بار در روز بخورید.   

عفونت ریه,درمان عفونت ادراری

برای تسکین علائم عفونت سینوسی، فلفل کاین بسیار مفید است

  
۷. آب پیاز برای عفونت گوش
عفونت گوش واقعا دردناک است و معمولا باکتری یا ویروس در گوش میانی، عامل آن است. به غیر از گوش درد، سایر علائم و نشانه‌های عفونت گوش شامل احساس فشار در گوش، مشکل در به خواب رفتن، سر درد، واکنش ضعیف به صداها، تب بالا و خروج مایعات از گوش می‌شود.

پیاز برای درمان عفونت گوش در خانه بسیار موثر است. خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده‌ی پیاز به درمان عفونت گوش کمک می‌کند.

یک پیاز کوچک را خرد کنید و در یک کاسه بریزید، چند ثانیه در مایکرویو قرار دهید، بگذارید خنک بشود و سپس آب پیاز را بگیرید و با کمی آب رقیقش کنید. ۲ تا ۳ قطره از این محلول را در گوش بریزید. ۵ دقیقه صبر کنید و سپس سرتان را برگردانید تا آب پیاز از گوش‌تان خارج شود. این کار را دو بار در روز انجام دهید.     

عفونت ریه,درمان عفونت ادراری

 پیاز برای درمان عفونت گوش در خانه بسیار موثر است


۸. روغن نارگیل برای برفک دهان
برفک دهان، نوعی عفونت قارچی است که در داخل دهان ایجاد می‌شود و زخم‌هایی کمی برجسته و کرم رنگ روی زبان یا داخل لُپ‌ها به وجود می‌آورد. برفک دهانی می‌تواند موجب قرمزی، سوزش، احساس کُرک در دهان، مشکل بلع و از دست دادن چشایی شود. روغن نارگیل می‌تواند با عفونت دهانی مبارزه کند چون حاوی اسیدهای چرب زنجیره متوسطی به نام اسید لاریک است که عامل ضد قارچ و آنتی باکتری روغن نارگیل است. این اسید چرب زنجیره متوسط می‌تواند قارچ‌های مسبب عفونت دهانی را غیر فعال کند. ضمنا روغن نارگیل، قارچ‌ها را نابود کرده و احساس ناراحتی ناشی از برفک را تسکین می‌دهد.

روغن نارگیل بکر را با استفاده از یک پارچه‌ی نخی، روزی ۲ تا ۳ بار به دهان و زبان‌تان بمالید. هر روز صبح ناشتا در دهان‌تان روغن نارگیل بچرخانید. یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل بکر را در دهان گذاشته و ده دقیقه بچرخانید، سپس بیرون بریزید. دهان‌تان را با آب گرم آبکشی کنید و دندان‌ها را مسواک بزنید.       

عفونت ریه,درمان عفونت ادراری

روغن نارگیل می‌تواند با عفونت دهانی مبارزه کند

 
۹. چای سیاه برای التهاب ملتحمه
 ورم ملتحمه یا التهاب غشاء چشم که نام چشم صورتی هم معروف است، یک بیماری بسیار ناراحت کننده و آزاردهنده است که می‌تواند عامل باکتریایی، ویروسی یا آلرژیک داشته باشد. علائمی چون قرمزی، خارش، التهاب، اشک ریزی و احساس جشم خارجی در چشم شایع هستند. ورم ملتحمه چه عامل باکتریایی داشته باشد و چه ویروسی، بسیار مُسری بوده و نیازمند کنترل فوری است.

چای سیاه برای درمان چشم صورتی بسیار عالی است. تانین موجود در چای سبز به کاهش خارش و التهاب کمک می‌کند، ضمنا بیوفلاوونید متفاوت در چای سبز با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی مبارزه می‌کند.


یک فنجان چای با دو عدد چای کیسه‌ای سیاه تهیه کنید. کیسه‌های چای را خارج کرده و آنها را ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید. سپس کیسه‌های مرطوب و سرد شده را ده دقیقه روی چشم‌های‌تان قرار بدهید. این کار را روزی چند بار انجام دهید. یک راه دیگر هم استفاده از محلول رقیق چای سیاه به عنوان چشم شویه، ۲ تا 3 بار در روز است.       

  عفونت ریه,درمان عفونت ادراری

 چای سیاه برای درمان چشم صورتی بسیار عالی است

 
۱۰. عسل برای عفونت سیستم تنفسی فوقانی
عفونت سیستم تنفسی فوقانی (URIs)، عفونت مُسری بینی، گلو، سینوس‌ها و حنجره است. بیشتر اوقات این عفونت‌ها، ویروسی بوده و فورا از یک فرد به فردی دیگر سرایت می‌کنند. اما در برخی موارد ممکن است عامل باکتری یا قارچ مسبب باشد.

علائم عفونت سیستم تنفسی، ناخوشایند هستند؛ نشانه‌هایی چون آبریزش بینی، گرفتگی بینی، آبریزش سینوس‌ها، سرفه، گلو درد، سر درد، دردهای عضلانی و مشکل در تنفس.

می‌توانید از عسل برای درمان این نوع عفونت‌ها کمک بگیرید. آنزیم‌های بسیار مغذی عسل به مبارزه با ویروس‌های عامل این عفونت، کمک می‌کنند. همچنین عسل به طور موثر، انواع خاصی از باکتری‌های را نابود می‌کند.


یک قاشق غذاخوری عسل خام را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید، یک دوم قاشق چایخوری دارچین هم به آن اضافه کنید و روزی دو بار جرعه جرعه بنوشید.

هشدار: به بچه‌های زیر یک سال عسل ندهید.       

عفونت ریه,درمان عفونت ادراری

 عسل برای عفونت سیستم تنفسی فوقانی مفید است



:: بازدید از این مطلب : 2908
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

حین و پس از مصرف آنتی بیوتیک چه غذاهایی بخوریم؟



درمان عفونت های باکتریایی, مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک

مصرف آنتی بیوتیک احتمال ابتلا به اسهال به ویژه در کودکان، را افزایش می دهد

 

مصرف آنتی بیوتیک می تواند موجب تغییر در میکروبیوتا روده شود، که احتمال ابتلا به اسهال مرتبط با مصرف آنتی بیوتیک، به ویژه در کودکان، را افزایش می دهد. خوشبختانه، چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف پروبیوتیک ها، باکتری های خوب، می تواند خطر ابتلا به اسهال مرتبط با مصرف آنتی بیوتیک را کاهش دهد.

آنتی بیوتیک ها خط دفاعی قدرتمندی در برابر عفونت های باکتریایی هستند. با این وجود، آنها گاهی اوقات می توانند موجب شکل گیری عوارض جانبی ناخوشایندی مانند اسهال و آسیب کبدی شوند.

 

برخی مواد غذایی می توانند این عوارض جانبی را کاهش دهند، در شرایطی که برخی دیگر ممکن است آنها را وخیم‌تر سازند. در ادامه با برخی بایدها و نبایدهای غذایی حین و پس از مصرف آنتی بیوتیک ها بیشتر آشنا می شویم.

 

آنتی بیوتیک ها چه هستند؟

آنتی بیوتیک ها نوعی از داروهای مورد استفاده برای درمان عفونت های باکتریایی محسوب می شوند. آنها از طریق کشتن عفونت یا پیشگیری از گسترش آن عمل می کنند. انواع مختلفی از آنتی بیوتیک ها وجود دارند.

 

برخی طیف گسترده هستند، به این معنی که برای مقابله با دامنه وسیعی از باکتری های بیماری‌زا کارایی دارند. نمونه های دیگر گونه های خاصی از باکتری ها را می کشند. آنتی بیوتیک ها در درمان عفونت های جدی بسیار مهم و کارآمد هستند. با این وجود، مصرف این داروها ممکن است با برخی عوارض جانبی منفی همراه باشد.

 

به عنوان مثال، استفاده بیش از حد آنتی بیوتیک می تواند به کبد انسان آسیب وارد کند. نتایج یک مطالعه نشان داده است که آنتی بیوتیک ها در میان شایع‌ترین داروهایی قرار دارند که موجب آسیب کبدی می شوند.

آنتی بیوتیک ها ممکن است اثرات منفی روی تریلیون ها باکتری و میکروبی که در روده های شما زندگی می کنند، داشته باشند. این باکتری ها در مجموع به عنوان میکروبیوتا روده شناخته می شوند.

 

افزون بر کشتن باکتری های بیماری‌زا، آنتی بیوتیک ها ممکن است موجب مرگ باکتری های خوب و سالم نیز شوند. مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک می توانند به طور قابل توجهی مقدار و انواع باکتری های میکروبیوتا روده را، به ویژه در سال های اول زندگی، تغییر دهد. در حقیقت، تنها مصرف یک هفته آنتی بیوتیک می تواند آرایش میکروبیوتا روده را برای یک سال تغییر دهد.

 

برخی مطالعات نشان داده اند که تغییرات در میکروبیوتا روده به واسطه مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک در سال های آغازین زندگی حتی ممکن است خطر افزایش وزن و چاقی را افزایش دهد. افزون بر این، مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک می تواند مقاومت به آنتی بیوتیک را موجب شود، که در این شرایط دارو در کشتن باکتری های بیماری‌زا ناتوان است.

در نهایت، با تغییر انواع باکتری های ساکن روده، آنتی بیوتیک ها می توانند موجب عوارض جانبی روده ای از جمله ابتلا به اسهال شوند.

 

حین و پس از درمان با آنتی بیوتیک پروبیوتیک مصرف کنید

مصرف آنتی بیوتیک می تواند موجب تغییر در میکروبیوتا روده شود، که احتمال ابتلا به اسهال مرتبط با مصرف آنتی بیوتیک، به ویژه در کودکان، را افزایش می دهد. خوشبختانه، چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف پروبیوتیک ها، باکتری های خوب، می تواند خطر ابتلا به اسهال مرتبط با مصرف آنتی بیوتیک را کاهش دهد.

 

با این وجود، پروبیوتیک های دریافتی به طور معمول خود باکتری هستند و مصرف همزمان آنها با آنتی بیوتیک می تواند موجب مرگ این باکتری های مفید نیز شود. از این رو، چند ساعت فاصله بین مصرف پروبیوتیک ها و آنتی بیوتیک ها اهمیت دارد. پروبیوتیک ها باید پس از دوره درمان با آنتی بیوتیک ها نیز مصرف شوند تا بازیابی برخی باکتری های سالم در روده ها که ممکن است طی دوره درمان کشته شده باشند، صورت بگیرد.

اگر پس از دوره استفاده از آنتی بیوتیک ها قصد مصرف پروبیوتیک ها را دارید بهتر است گزینه هایی که حاوی ترکیبی از گونه های مختلف پروبیوتیک ها هستند را انتخاب کنید.

 

درمان عفونت های باکتریایی, مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک

 غذاهای تخمیر شده ممکن است طی دوره درمان با آنتی بیوتیک ها نیز مفید باشند

 

غذاهای تخمیر شده مصرف کنید

برخی مواد غذایی می توانند به احیای میکروبیوتا روده پس از آسیب ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها کمک کنند. غذاهای تخمیر شده به واسطه فعالیت میکروب ها شکل می گیرند، که از آن جمله می توان به ماست، پنیر، کلم ترش، کامبوچا، کیمچی و غیره اشاره کرد. آنها حاوی تعدادی از گونه های باکتری سالم، مانند لاکتوباسیل، هستند که می تواند به احیای میکروبیوتا روده و بازگشت آن به وضعیت سالم پس از مصرف آنتی بیوتیک ها کمک کند.

 

مطالعات نشان داده اند، افرادی که ماست یا شیر تخمیر شده مصرف می کنند از مقدار لاکتوباسیل بیشتر و باکتری های بیماری‌زای کمتر در روده های خود برخوردار هستند.

کیمچی و شیر سویا دارای اثرات مفید مشابه هستند و می توانند به افزایش باکتری های خوب در روده کمک کنند. از این رو، مصرف غذاهای تخمیر شده ممکن است به بهبود سلامت روده پس از مصرف آنتی بیوتیک ها کمک کند.

 

مطالعات دیگر نیز نشان داده اند که غذاهای تخمیر شده ممکن است طی دوره درمان با آنتی بیوتیک ها نیز مفید باشند. برخی از این مطالعات نشان داده اند که مصرف ماست معمولی یا حاوی پروبیوتیک می تواند ابتلا به اسهال را در افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند، کاهش دهد.

 

غذاهایی با محتوای بالای فیبر مصرف کنید

فیبر توسط بدن قابل گوارش نیست، اما باکتری های روده توانایی انجام این کار را دارند، که به رشد آنها کمک می کند. در نتیجه، فیبر ممکن است به احیای باکتری های سالم روده پس از دوره درمان با آنتی بیوتیک ها کمک کند.

 

از مواد غذایی با محتوای فیبر بالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

غلات کامل

مغزهای خوراکی

دانه ها

لوبیاها

عدس

توت ها

بروکلی

نخودها

موز

آرتیشو

 

مطالعات نشان داده اند که مواد غذایی حاوی فیبر غذایی نه تنها رشد باکتری های سالم را در روده تحریک می کنند، بلکه ممکن است رشد برخی باکتری های مضر را نیز کاهش دهند. با این وجود، فیبر غذایی می تواند سرعت تخلیه معده را کاهش دهد. این شرایط می تواند سرعت جذب داروها را کاهش دهد.

بر همین اساس، طی دوره درمان با آنتی بیوتیک ها بهتر است به طور موقت از مصرف مواد غذایی حاوی فیبر بالا پرهیز کنید و پس از تکمیل درمان روی مصرف این مواد غذایی متمرکز شوید.

 

درمان عفونت های باکتریایی, مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک

غذاهای تکمیل شده با کلسیم ممکن است بر جذب آنتی بیوتیک تاثیرگذار باشند

 

غذاهای پریبیوتیک مصرف کنید

برخلاف پروبیوتیک ها، که میکروب های زنده هستند، پریبیوتیک ها غذاهایی هستند که باکتری های خوب در روده از آنها تغذیه می کنند. بسیاری از مواد غذایی با محتوای فیبر بالا پریبیوتیک هستند. فیبر توسط باکتری های سالم روده گوارش و تخمیر می شود، که امکان رشد را برای آنها فراهم می کند. با این وجود، برخی غذاهای دیگر فیبر بالایی ندارند، اما به واسطه کمک به رشد باکتری های سالم، مانند بیفیدوباکتری، به عنوان پریبیوتیک عمل می کنند.

 

به عنوان مثال، کاکائو دارای پلی فنول های آنتی اکسیدانی است، که اثرات پریبیوتیکی مفید برای میکروبیوتا روده دارند. چندین مطالعه نشان داده اند که پلی فنول های کاکائو جمعیت بیفیدوباکتری و لاکتوباسیل را در روده افزایش داده و برخی باکتری های مضر، مانند کلوستریدیا، را کاهش می دهند.

از این رو، مصرف غذاهای پریبیوتیک پس از دوره درمان با آنتی بیوتیک ممکن است به رشد باکتری های خوب روده که به واسطه آنتی بیوتیک آسیب دیده اند، کمک کند.

 

از مصرف غذاهایی که اثر آنتی بیوتیک ها را کاهش می دهند، پرهیز کنید

در شرایطی که غذاهای بسیاری حین و پس از مصرف آنتی بیوتیک ها مفید هستند، برخی مواد غذایی نیز نباید مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده اند که مصرف گریپ فروت و آب گریپ فروت طی دوره مصرف برخی داروها، از جمله آنتی بیوتیک ها، می تواند مضر باشد.

آب گریپ فروت و بسیاری از داروها توسط یک آنزیم به نام سیتوکروم P450 تجزیه می شوند. مصرف گریپ فروت در شرایطی که آنتی بیوتیک نیز مصرف می کنید، می تواند از تجزیه درست دارو توسط بدن جلوگیری کند.

 

غذاهای تکمیل شده با کلسیم ممکن است بر جذب آنتی بیوتیک تاثیرگذار باشند. مطالعات نشان داده اند که غذاهای تکمیل شده با کلسیم می توانند جذب آنتی بیوتیک های مختلف، از جمله سیپروفلوکساسین و گتیفلوکساسین، را کاهش دهند.

با این وجود، مطالعات دیگر نشان داده اند که غذاهای حاوی کلسیم، مانند ماست، دارای اثر مهارکنندگی مشابه نیستند. هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها ممکن است تنها باید از غذاهای تکمیل شده با دوزهای بالای کلسیم پرهیز کرد.



:: بازدید از این مطلب : 2509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

۶ پیشنهاد سالم برای مبتلایان به سندرم پای بی قرار



سندروم پای بی قرار, سوزن سوزن شدن پاها

 

سندرم پای بی قرار یک بیماری شناخته شده با علائمی از قبیل سوزن سوزن شدن و احساس ناخوشایند در پاها است. این علائم اغلب هنگام خواب شبانه و در حالت استراحت رخ می دهد.

سندرم پای بی قرار در اغلب افراد همراه با علائم خفیف است اما در صورت شدید بودن، می تواند کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی در تمرکز، فعالیت و حتی کیفیت خواب داشته باشد.

 

در واقع یکی از علل ابتلا به افسردگی و اضطراب، سندرم پای بی قرار است. با این حال در پیش گرفتن برخی عادات سالم در زندگی منجر به بهبود علائم این عارضه و افزایش کیفیت زندگی مبتلایان می شود:

 

شناخت عوامل خطر:

اولین قدم برای بهبود علائم سندرم پای بی قرار، شناخت علل مرتبط با آن است. در حالی که یک علت ابتلا به این عارضه می تواند ژنتیک باشد، اما علل محیطی از قبیل عادات روزانه، داروهایی که مصرف می کنید و برخی شرایط بهداشتی نیز بی ارتباط با تشدید علائم این سندرم نیستند. استفاده از کافئین، الکل و تنباکو می تواند علائم سندرم پای بی قرار را تشدید کند.

 

برخی داروها از قبیل دیفن هیدرامین، متوکلوپرامید، لیتیم، فلوکستین، سرترالین، ترامادول، لووتیروکسین و ... با تشدید علائم این سندرم مرتبطند. اگر مبتلا به سندرم پای بی قرار هستید، با پزشک خود در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید، مشورت نمایید ضمن این که فراموش نکنید برخی شرایط بهداشتی از قبیل ابتلا به بیماری کلیوی، آسیهای عصبی ناشی از دیابت و کم خونی فقر آهن نیز منجر به تشدید علائم سندرم پای بی قرار می شوند.

 

سندروم پای بی قرار, سوزن سوزن شدن پاها

سندرم پای بی قرار یک بیماری با علائمی از قبیل سوزن سوزن شدن در پاها است

 

بهبود کیفیت خواب:

در پیش گرفتن عادات سالم برای بهبود کیفیت خواب، در مورد مبتلایان به سندرم پای بی قرار بسیار پراهمیت است. به مبتلایان توصیه می شود که هر روز در ساعت خاصی بخوابند و در ساعت مشخصی نیز بیدار شوند. محل خواب باید خنک، آرام و تاریک باشد. تمام وسایل الکترونیک مانند تلویزیون و تلفن را خاموش نگه دارید. از قرار گرفتن در معرض نور آبی اجتناب کنید چون چرخه خواب و بیداری را مختل می کند.

 

دریافت مکمل های آهن و ویتامین ها:

به نظر می رسد کمبود آهن از علل اصلی ابتلا به سندرم پای بی قرار باشد. مطالعات متعدد نشان داده اند که دریافت مکمل های آهن در بهبود شرایط مبتلایان موثرند. یک آزمایش خون ساده می تواند وضعیت آهن را در بدن شما نشان دهد. کمبود ویتامین دی نیز می تواند با این سندرم در ارتباط باشد. دریافت مکمل های ویتامین دی، به همراه ویتامین های سی و ای، به بهبود شرایط بیماران کمک می کند.

 

انجام تمرینات فیزیکی منظم:

ورزش روزانه به طور چشمگیری منجر به بهبود علائم سندرم پای بی قرار می شود. تمرینات هوازی و مقاومتی و انجام آنها به مدت ۱۲ هفته برای مبتلایان بسیار مفید است. علاوه بر این، ورزش منظم به بهبود کیفیت خواب مبتلایان کمک می کند.

 

انجام یوگا و حرکات کششی:

مانند دیگر انواع ورزش، یوگا و حرکات کششی برای مبتلایان به سندرم پای بی قرار مفید است. یوگا باعث بهبود خلق و خو و کاهش سطوح استرس می شود و کیفیت خواب مبتلایان را افزایش می دهد.

 

دریافت ماساژ:

ماساژ عضلات پا به کاهش علائم سندرم پای بی قرار کمک می کند. دریافت ماساژ به مدت ۴۵ دقیقه و دو بار در هفت باعث افزایش آزاد شدن دوپامین و بهبود گردش خون در مبتلایان می شود. ماساژ همچنین راه مفیدی برای بهبود کیفیت خواب مبتلایان به سندرم پای بی قرار است.



:: بازدید از این مطلب : 2754
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت سهامی عام را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

ثبت شرکت سهامی عامثبت شرکت سهامی عام برای انجام پروژه های بزرگ عمرانی صنعتی كشاورزی وجود شركتهای بزرگ لازم و ضروری است که موسسین آنها قسمی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تأمین می نمایند

ثبت شرکت سهامی عام

ثبت شرکت سهامی عام  شرکت سهامی عام

برای انجام پروژه های بزرگ عمرانی صنعتی كشاورزی وجود شركتهای بزرگ لازم و ضروری است که موسسین آنها قسمی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تأمین می نمایند، موسسین یا مدیران با اداره شركت سرمایه حاصله را در جریان گردش صحیح اقتصادی قرار می دهنداینگونه شرکتها شرکت سهامی عام نامیده می شوند. سرمایه شرکت در زمان تاسیس نباید از پنج میلیون ریال کمتر باشدو موسسین اقلا بیست درصد سرمایه شرکت را خود تعهد کرده و لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی بنام شرکت در شرف تاسیس در یکی از بانکها سپرده گذارد. سپس اظهارنامه أی به ضمیمه طرح اساسنامه شرکت وطرح اعلامیه پذیره نویسی سهام که به امضاءکلیه موسسین رسیده باشد درتهران به اداره ثبت شرکتها ودرشهرستانها به دایره ثبت شرکتها ودرنقاطی که دایره ثبت شرکتها وجود ندارد به اداره ثبت اسناد واملاک محل تسلیم ورسید دریافت کنند
مدارك لازم جهت كسب اجازه پذیره نویسی شركت در شرف تاسیس سهام عام از مرجع ثبت شركتها
۱٫ دو نسخه طرح اظهارنامه شركت سهامی عام
۲٫ دو نسخه طرح اساسنامه شركت سهامی عام
۳٫ دو نسخه طرح اعلامیه پذیره نویسی
۴٫ گواهی بانكی مبنی بر واریز حداقل ٣٥% سرمایه تعهد شده توسط موسسین
۵٫ فتوكپی شناسنامه موسسین



:: بازدید از این مطلب : 2793
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت سهامی خاص چیست و منظور از سهام در آن چیست؟

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

شرکت سهامی شرکتیست که میزان سرمایه اعلامی شرکت ( مثلا ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال ) به تعداد مشخصی سهم تقسیم می شود .( مثلا ۱۰۰۰ سهم ۱۰۰۰ ریالی یا ۱۰۰ سهم ۱۰۰۰۰ ریالی) در واقع سهم قسمتی از سرمایه شرکت سهامی است که بیانگر میزان مشارکت و تعهدات و حقوق صاحب آن در شرکت می باشد و سهامدار (صاحب سهم ) در سود و زیان صرفا نسبت به همان سهم خود در شرکت مسئول می باشد.

 

موضوع فعالیت این شرکت تجاری می باشد خواه در موضوع فعالیت شرکت خرید و فروش و صادرات واردات قید شود خواه نشود به عبارت دیگر حتی در صورت انجام عملیات غیر تجاری مثل خدماتی ، نظافتی، امنیتی، حمل و نقل ماهیتا تجاری محسوب می شود .



:: بازدید از این مطلب : 2826
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد